har du funderat på de?

Jag fick mig en tanke ställare idag när jag kom hem efter att ha tillbringat kvällen hos therese som för övrigt har flyttat in i sin nya lägenhet, jätte fin!
Jag och mammsen satt och pratade innan jag skulle knoppa, att tänka lite på sig själv ibland, att man måste må bra själv för att orka med att leva. Man lever bara en gång!

Men i  alla fall, Man tänker ofta på andra, de gör jag ialla fall.
Man tänker ofta på hur andra har det, hur jobbigt något kan vara att man altid vill finnas där för någon,gör allt för någon,för de jobbigaste som finns är att se någon man älskar så otroligt ledsen eller veta att de är allmänt jobbigt eller kanske nått helt annat, man vill finnas tillhands om de är något,man vill kunna lyfta bort all smärta som man ser hos den människan, man lägger ner så mycker tid och energi på något som man egentligen inte kan fixa, givetvis så kan man alltid prata om saker som gör allt lättare, eller  håll om den, eller kanske bara sitta hos den när de är som jobbigast. Men när tänker man på sig själv, när finns de tid för mig? 
När man ska gå och sova?...nja de skulle ja inte säga för när man är ensam så flyger gärna tankarna iväg till den som har de jobbigt, man funderar på hur,på vilket sätt skulle jag kunna underlätta, ta bort all smärta som finns, men de går inte...Hur mycket man än vill
Allt tar sin tid. Även om de känns som en evighet. En viss sorg/smärta försvinner aldrig, de är kanske bra att den inte gör de heller? Men vissa saker rår man inte på.

Men jag då? 
När ska man kunna tänka på sig själv, hur mår jag då? 
De är sällan man hinner tänka på sig själv när man vill finnas där för någon som betyder så mycket.
Men man bör ägna lite tid till sig själv så man orkar med allt annat, tro de eller ej men du har ett eget liv som är lika mycket värt som den du älskar, även om de känns som om den behöver all tid just nu, så för att orka hänga med och vara den bästa kompisen,flick-pojkvännen,mamman,syskonet eller liknande som möjligt så måste man ibland fokusera lite på sig själv med. 
Så att man själv orkar med att leva.
Ta vara på den tid du har, de finns ingen som du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0